Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Produk Nu Green Tea Di Kota Batam
Abstract
This research aims to test and analyze the influence of product diversity, and product quality on purchasing decisions on NU Green Tea products in Batam City. Data collection is done by distributing questionnaires with a sample number of 140 respondents. The research data used is statistical data in the form of multiple regression analysis. Test results t show the value of product diversity with sig 0,002 <0,05 This means that product diversity has a significant influence on purchasing decisions. Test results t show the quality value of the product with sig 0.002 <0.05 This means that the quality of the product has a significant effect on purchasing decisions. While the test results F shows the value 125.663> 9.978 with sig 0,000 <0,05, so that simultaneously the variables of product diversity and product quality have a significant effect on purchasing decisions.
Downloads
References
Ayu, I. D., Diyah, G., Luh, N., Sayang, W., Putu, G., & Jana, A. (2019). Pengaruh Personal Selling Agen Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Nasabah Pada Pt . Sun Life Financial Cabang Pemaron A . Yani. 5(2), 131– 139.
Dylan Trotsek. (2017). Journal Of Chemical Information And Modeling, 110(9), 1689–1699.
Ekonomi, F., Manajemen, J., & Ratulangi, U. S. (2019). Faktor-Faktor Loyalitas Pegawai Di Dinas Pendidikan Daerah Provinsi Sulawesi Utara. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(1), 671–680. Https://Doi.Org/10.35794/Emba.V7i1.22478
Hadita, H. (2018). Dampak Keberagaman Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Ramayana Departemen Store. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (Jrmb) Fakultas Ekonomi Uniat, 3(3), 365–374. Https://Doi.Org/10.36226/Jrmb.V3i3.154
Jelita, R. N., Claudia, D., & Simanjuntak, Y. (2020). Pengaruh Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Coklat Pada Pt . Permata Niaga Medan. 6(1).
Melda, Arini, E., & Yulinda, A. T. (2020). Pengaruh Keberagaman Produk, Cita Rasa Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Enterpreneur Dan Manajemen Sains (Jems), 1(2), 143–149.
Murdani, N. K., Luh, N., Ayu, K., & Sucandrawati, S. (2021). Jurnal Satyagraha. Niaga, A., & Malang, P. N. (2018). Pengaruh Store Atmosphere Dan Lokasi
Terhadap. 129–133.
Prasetyo, R., & Arista, A. (2018). Penerapan Kualitas Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Oleh Konsumen Pada Pt Putera Karyasindo Prakarsa Batam. Jim Upb (Jurnal Ilmiah Manajemen Universitas Putera Batam), 6(2), 70. Https://Doi.Org/10.33884/Jimupb.V6i2.680
Prastika, R. D., & Sugiono. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Keberagaman Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Leopard Cafe Way Jepara Lampung Timur. Jurnal Dinamika, 3(1), 36–47.
Pratama, A., & Realize. (2020). Pengaruh Kualitas, Brand Image Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Samsung Pada Mahasiswa. Jurnal Ilmiah Simantek, 4(1), 31–41.
Pratiwi, N. I. (2017). Penggunaan Media Video Call Dalam Teknologi Komunikasi.
Jurnal Ilmiah Dinamika Sosial, 1, 202–224.
Produk, P. K., Merek, C., & Ykpn, S. (2020). Cakrawangsa Bisnis. 1(1), 115–125. Rohmawati, Z. (2018). Kualitas, Harga Dan Keberagaman Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Riset Entrepreneurship, 1(2), 19.
Https://Doi.Org/10.30587/Jre.V1i2.418
Rorimpandey, J., Sepang, J., & Arie, F. V. (2017). Analisis Pengaruh Store Atmosphere Dan Keanekaragaman Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Di Caf㉠Black Cup Coffee & Roastery. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 5(2), 893–900. Https://Doi.Org/10.35794/Emba.V5i2.16006
Rosalina, M., Qomariah, N., & Sari, M. I. (2019). Dampak Promosi, Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Oppo Smartphone. Jurnal Penelitian Ipteks, 4(2), 161–174.
Sanjaya, S. (2015). Pengaruh Promosi Dan Merek Terhadap Keputusan Pembelian Pada Pt. Sinar Sosro Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 16(02), 108–122.
Satria, B., Program, M., Manajemen, S., Batam, U. P., Program, D., Manajemen, S., & Batam, U. P. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Keberagaman Terhadap Minat
Beli Di Pasar Pagi Jodoh Kota Batam. 3(September), 588–598.
Selumang, H. S. (2020). Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pala Kering Pedagang Pengumpul Kecamatan Siau Barat Utara. 1(4), 368–373.
Sujono. (2017). Magister Teknik Informatika Universitas AMIKOM Yogyakarta 2.
(2), 27–37.
Suryani, A. N. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Herbalife Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Club Sehat Sky Town. Jurnal Adminika, 5(1).
Tajudin, M. H., & Mulazid, A. S. (2017). Pengaruh Promosi, Kepercayaan Dan Kesadaran Merek Terhadap Keputusan Nasabah Menggunakan Produk Tabungan Haji (Mabrur) Bank Syariah Mandiri Kcp. Sawangan Kota Depok. Islamiconomic: Jurnal Ekonomi Islam, 8(1), 19–46. https://doi.org/10.32678/ijei.v8i1.64
Tanjaya, S. C., Maneke, L., Tawas, H., Informasi, P. K., Dan, K., Konsumen, K., Manajemen, J., & Ekonomi, F. (2019). Pengaruh Kualitas Informasi, Kepercayaan Dan Kemudahan Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Vape Di Instagram. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(4). https://doi.org/10.35794/emba.v7i4.25701
Tulangow, S. G., Tumbel, T. M., & Walangitan, O. F. C. (2019). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Pada Pembelian PT. Shopee International Indonesia Di Kota Manado. Jurnal Administrasi Bisnis, 9(3), 35. https://doi.org/10.35797/jab.9.3.2019.25129.35-43
Upbatam, I., & Saputra, A. (2020). Pengaruh Citra Merek Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Indocafe Pada Pt Prima
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Jurnal PROFITA : Akuntansi & Manajemen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






